onsdag 31 december 2008

Pysseldag i mellandagarna

Hade pysseldag här hemma med mamma, moster och kusin nu i mellandagarna. Hade jättemysigt, och fick gjort lite kort för diverse ändamål. Vi beställde till och med pizza, så vi skuylle slippa öda tid på o laga mat. ;) Sanna scrappare ut i fingerspetsarna.


Här är det tänkt att bradsen och lövdiesen skall symbolisera blåbär. Detta var det sista kortet jag gjorde efter ett antal timmar vid pysselbordet. Hoppas man ser att det är blåbär. Annars är det ju bara i sig ganska dekorativt. :)

Mitt första flaskkort, till en vän som fyllde år igår, dan före nyårsafton.


Ett "God (H)älg"-kort till två av pappas jaktvänner. Upplägget är CASE:at av underbara Zanya, som också har gjort benen. Undra om detta räknas som paperpiecing? Har i alla fall gjort det till denna veckas utmaning i Scrapopol att göra just paperpiecing. Huvudet är en stämpel och benen är ditklistrade efteråt.
Håller på att baka smarrig nyårstårta som kallar på min uppmärksamhet. Om jag hinner sen, skall jag slänga upp ett kort. Annars vill jag bara önska er alla:
Ett riktigt, riktigt Gott Nytt År! ta hand om er bland smällare och raketer ikväll.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Kanonfina kort!!!

Anonym sa...

Så nu har du skaffat dig en blogg. Det var på tiden ;-)
So far är det mkt fint här att titta på, men det som blev min absoluta favorit direkt är flaskkortet. Skitsnyggt!

Anonym sa...

Fint =) Det med älgen var störtcoolt =) Hoppas ni hade kul inatt.Gott nytt år på dig vännen.Puss o kram ses snart./Anna

Emelie sa...

Tack sötisar!
Lena; Ja, fick ju skaffa det efter påtryckningar från diverse håll. ;) hehe